koelemmer foto Frank Stolvoort

zondag 9 juni 2013

Lavendeloogst 2013

De lavendel moet nog geoogst worden, maar van de twee workshops lavendeldestilleren die
ik dit jaar ga geven is de eerste al volgeboekt. Voor het helpen met de oogst eind juni begin
juli en voor de workshop van 17 augustus zoek ik nog wat belangstellenden.
.
Wanneer ik precies ga oogsten hangt nog een beetje van het weer af voor de komende weken. Ook dit jaar wil ik in twee middagen 100 kg lavendel oogsten. Per middag heb ik 5 vrijwilligers nodig.
Voor de vrijwilligers verzorg ik in ruil voor het plukken in de tweede week van juli een workshop.
De lavendelkwekerij ligt vlak bij Ulvenhout NB.
workshop lavendeldestilleren juli 2012
Opgave en informatie via: ploegerhenk@hotmail.com
UPDATE 14 juni  Door de late start van het groeiseizoen veroorzaakt door lagere temperaturen in het voorjaar heeft ook de lavendel een groeiachterstand. De verwachting is dat de lavendel in de tweede week van juli geoogst kan worden.Dat is twee weken later dan vorig jaar


3 opmerkingen:

  1. Dag Henk

    Wij komen weer helpen op 4 juli..Emma-Lee heeft er zin in...en deze keer zal ze proberen niet in haar vingers te knippen zei ze ;-).

    Groetjes,

    Eugenie en Emma-Lee

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Op facebook zag ik je oproep om mee te helpen met de lavendeloogst as donderdagmiddag. Ik kan het berichtje niet meer vinden, dus vandaar een reactie op je blog.
    Heb je al genoeg vrijwilligers ?
    Wij willen graag meehelpen: Joop Reichenfeld en Bart van der Kraan.
    http://tuinjoop.com/

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Beste Joop

      Bedankt voor je aanbod, maar ik heb inmiddels al genoeg vrijwilligers voor de lavendeloogst. Als je wil kan ik je noteren als belangstellende voor de oogst van volgend jaar. Reactie graag naar ploegerhenk@hotmail.com

      Verwijderen